Hemma från bulgarien :D

Nu är jag hemma från Bulgarien! Herregud, vad en vecka har gått fort! Nu ska jag berätta lite om resan till och från Bulgarien + vad jag gjorde :)
Resan till bulgarien gick jätte bra, men fick lock för öronen när planet lyfte ): När vi hade checkat in (?) så hade vi 2 timmar tills planet lyfte, så vi gick på taxfree tror jag det hette. Köpte lite godis och fikade, när klockan började närma sig 5 ( planet skulle stiga då ), så gick vi på planet. Vi hade beställt mat, det blev köttbullar, sås och potatismos + yoghurt och frukt, en kaka blev det också, haha ;) Åt också en tunnbrödsrulle, för jag var så hungrig. När planet skulle landa så nästan sprängdes mina öron, haha ( det kändes så ). Vi åkte buss till hotellet i ca en halvtimme. Jag somnade direkt när vi kom till vårat hotellrum ;D


Första dagen: Kollade runt lite där vi var och badade i havet + poolen. Haha, kommer knappt ihåg vad vi gjorde ;) Åt föresten på en resturang som heter H.C Andersen! Det var jätte god mat där, rekomenderar den verkligen.
Andra dagen: Det regnade den dagen, men på kvällen gick vi ut och shoppade lite. Vi åt också på en resturang som heter Mamcita´s tror jag, det var mexikansk mat och det var jätte gott!
Tredje dagen: Vi åkte till Nessebar, det är en ö som är som en medeltidsstad. Kollade lite på ruiner och gick runt och kollade lite. Åt också på ön, kommer inte ihåg vad resturangen hette. Föresten såkostade det typ bara 20 kr ( svenska pengar ) att åka till ön med buss + så tog det bara 5-10 min.
Fjärde dagen: Vi åkte tillbaka till ön och var lite mer där. När vi kom hem åkte vi på en utflykt till en by som hette Erketch. Det var en svensk guide med och vi åkte i bussen i ca 1 timme. Vi stannade och kollade halva vägen på utsikten ( vi var högt uppe i bergen ), sen när vi kom fram så kollade vi på en gammal kyrka, det var också jätte många gammla gummor (?) som sålde strumpor och sådant. Haha, en tant kunde engelska, fattar inte hur hon kan kunna engelska när det var mitt ute i en gammal by som ingen kan engelska i? xD Men iaf så efter kyrkan gick vi vidare till ett gammalt par och där visade dom hur man gjorde ull och så. Efter det åkte vi och åt på en bulgarisk resturang. Det var 4 rättes och till första rätt var det någon sallad med fårost på ( den var rätt så god ). Andra rätt var det en soppa som smakade äckligt ( haha ), tredje rätt var det en kötträtt med potatis ( potatisen var kall D: ) Och fjärde rätt vattenmelon, gott! Man fick också se på bulgariens nationaldans tror jag och efter det gick vi ut och såg en man som gick på glödande kol. Scary O.o Vi kom hem vid 11 och jag somnade direkt i sängen efter det, haha.
Femte dagen: Vi badade i havet och i poolen, shoppade på kvällen lite också. Vi åt på Djannys, det var god mat där.
Sjätte dagen: Vi badade i havet och i poolen också, åt på H.C Andersen igen.
Sjunde dagen: Sista dagen, då badade vi bara i poolen och åt på en resturang som hette Last Palmas den log precis vid vårat hotell.
Vårat hotell hette Iskar, och log i turiststaden Sunny Beach. Vi åkte med fritidsresor.
Shoppingen -
I Nessebar köpte jag en smyckeskista som det ståg Bulgarien på + mitt namn.

På Flower Street köpte jag en snäckesask.

Jag köpte också ett par mörkrosa jätte snygga Converse på Flower Street.

Jag köpte en grå svart snygg tröja på "Strandpromenaden", affären hette Dennis eller något tror jag.

Jag köpte ett gult nagellack någonstans, haha x)

Det var nog allt jag shoppade tror jag.
Hmm, nu har jag inte så mycket mer att berätta. Eller jo, när vi åkte på planet hem så sov jag typ hela vägen och i slutet så spydde jag ): När jag åkte bil så sov jag också hela vägen hem, haha ^.^


Det var nog allt, nu har jag nyss fikat och resten av dagen blir det bara att sitta framför TV:n och kolla någon film tror jag.

Ps. På kvällen var det ca 27, 18 och 19 grader tills klockan vae 10-11. På dagen så var det 32-33 grader i skuggan och mitt i solen ca 35-40 (?) kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0